Rabu, 2 Mei 2018

Matrikulasi Johor Persada Ilmu Gemilang





 بسم الله الرحمن الرحيم
               Assalamualaikum. First of all nak wish congratulations and goodluck to you guys yang dapat program matrikulasi ni. So korang mesti excited kan nak tahu pasal matriks ni. Ok meh aku ceghita sikit.

                Mesti korang selalu dengar yg matriks ni susah. Cik kak. Cik abang oi. Kat dunia ni mana ada benda mudah. Semua perlukan usaha. So kalau korang memang dah ada niat nak masuk matriks ni. Go on je. Biaq pi la depa nak kata apa pun. Yedak??😉 Tapi jujur aku cakap kat matriks ni penat nak mampus.😥 Opps harsh word😂😂😂. Hahaha. Serious weh. Korang akan rasa penat. Jelak. Fedup. Give up. Frust. Semua la. Tapi Percayalah bila kau habis je matriks ni kau akan rasa puas. Sebab kau berjaya survive dalam jail ni.😊. Aku ulang lagi sekali eh. Usaha tu penting. Jangan malas. Jangan jadi macam aku hahahaha.

          Ok done motivate.
Siapa aliran science?? Ok angkat tangan 🙋.
SIAPA DAPAT KMJ?? Hye junior sekalian. WELCOME TO JAIL GAIS. Ok sebab aku aliran science dan modul 1. So aku cerita pasal MS ni dulu k.
 
          Basically, MS ( modul 1) korang akan amik sama jela cam kat sekolah dulu. Math Phy BiO Chem.
           Math dia macam addmath kat sekolah. Tapi lagi upgrade. Yg agak susah bagi aku vector sem 2 la.
           Phy sem 1 banyak pasal fizik kuno. Pasal theory la. Macam kat sekolah tu. Momentum, velocity. Formula v=u+at jangan lupa. Sem 2 pulak banyak pasal electric. Bab electric ni macam soul aku la. Aku minat 💗.
           Bio sem1 macam kat sekolah. Tacap sikit je. Bio sem2 susah gila. Banyak process n nama pelik nak ingat. 😵.
            Kalau MD. Korang drop bio. Dan ganti science comp. MT pulak drop phy ganti science comp. Aku tak tahu sangat pasal sc ni. Yang aku tahu belajar pasal programming apa semua tu la. Dan kalau korang minat nak jadi engineer dan taknak amik medic. Boleh la try.
             Actually. Aku tengah final ni. So kalau ada masa aku ceghita pasal kehidupan dekat matriks dan tips survive dari segi mental fizikal. Dan paling penting DUIT. OK CAW 😝

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kisah ini terhenti

 #Notakaki Bukan lah seorang yang mempunyai bakat dalam bidang penulisan. Ini hanya lah sekadar luahan kata hati yang tidak kedengaran. Ak...